wtorek, 5 listopada 2013

Jak samodzielnie zrobić bombkę śniegową?


Zdradzę Wam dziś mój tajemniczy sposób na masę śniegową :)
Dlatego już na wstępie będę Was gorąco prosiła o jedną rzecz:
jeżeli skorzystacie z mojego pomysłu, przy wykonywaniu swoich dzieł sztuki zaznaczcie proszę skąd zaczerpnęliście inspiracji, informacji
oraz zamieśćcie link to tego postu pod swoją pracą :)
Będzie mi niezmiernie miło i w ten sposób
docenicie moje starania i wysiłek.
Masa śniegowa nie jest trudna wbrew pozorom do zrobienia.
Jednak jej dopracowanie zajęło mi dużo czasu.

Tak więc - gotowi?
Zaczynamy :)

Cóż będziemy potrzebować:
- styropianowe akcesoria  
(bombki, dzwonki, stożki co tylko Wam przyjdzie do głowy),
- serwetki z motywami, które chcecie zamieścić na 
swojej pracy,
- nożyczki,
- pędzel,
- lakier do decoupage,
- biała farba - może być do ścian
np. emulsja akrylowa,
- kawałeczek folii aluminiowej, 
- długa wykałaczka,
- kasza manna,
- kombinerki, spinacz biurowy,
- szeroki uśmiech i masę chęci :)

Bombki wybrane?
Motywy serwetkowe też?
W takim razie wycinamy :)
tylko te elementy, które chcecie, aby znalazły się na bombce :)


 Następnie przyklejamy nasz motyw do bombki.
Nie każdy metodę decou zna i umie.
Ja sama wciąż się jej uczę.
Do przyklejenia danej części potrzebny jest klej.
Jedni kupują specjalny do metody decoupage,
ja rozcieńczam vikol.
Jest równie świetny i oczywiście tańszy :P
Zabieramy się za przyklejanie.
Na folii umieszczamy nasz motyw.
Stroną przednią do folii i smarujemy powierzchnię klejem.
Szybciutko również klejem pokrywamy część bombki i nakładamy 
na nią nasz motyw.
Dlaczego moczymy obydwie rzeczy?
i bombkę i motyw?
A otóż, dobra duszyczka, doradziła mi dnia pięknego, że
łatwiej będzie zamieścić nasz motyw, który oczywiście 
musi się prezentować wyśmienicie.
Oczywiście bombka nie jest wspaniałym materiałem
i naklejanie na nią serwetkinie jest łatwe.
Więc nie martwcie się jak nie będzie wychodziło :)


Motyw zamieszczony?
Bierzemy wykałaczkę i nabijamy na nią naszą pracę.
Wstawiamy doi słoiczka i musimy poczekać aż powierzchnia 
Nam wyschnie.


Gdy będzie wszystko idealnie suche lakierujemy.
Pamietajcie lakier musi być w płynie - w żadnym wypadku
nie używajcie lakieru w sprayu - "wytopi" nam styropian.
Wyschnięte?

Do ręki bierzemy kombinerki i spinacze :)
Musimy umieścić w bombce zawieszkę :)

Aby zawieszka Nam nie wypadała w miejscu wciśnięcia
spinacza w bombkę możecie dać ciut kleju na ciepło lub vicolu 
(ale nie rozcieńczonego). 
Wzmocni to naszą konstrukcję :)

I przechodzimy do najlepszej zabawy.
Masa śniegowa.
Przygotujcie vicol, farbę oraz kaszę mannę.
Do miseczki,najlepiej takiej już zużytej - może być remontowa
wlejcie
1,5 szkl kaszy manny
1 szkl farby
1,5 szkl kleju vicol
Wilekość szkalnki wybierzcie sami. 
Na początku niech to nie będą wysokie, może z filiżanki :)

Koszt zakupu tych trzech materiałów do mojej masy śniegowej to:
Vicol duża butla około 8,50
kasza manna 3zł 1kg
farba - mały pojemnik 6,50
Razem mamy 18zł.
Gotowa masa strukturalna kosztuje od 15zł za maluśki pojemniczek
po nawet i 40zł.
Tak więc, bądźmy ekonomiczne i tnijmy koszty :)



Wróćmy do tematu.
Wszystkie składniki wlewamy do miseczki i dokładnie mieszamy. 
Odstawiamy na 5 do 10min, 
można w tym czasie zrobić sobie kawulkę,
i zabieramy się do dalszej pracy.
Dlaczego odstawiamy? Pewnie zadaliście sobie to pytanie.
Otóż dlatego, że kasza nam nasiąknie farbą i vicolem.
Ładnie się z nim połączy i stworzy cudną masę,
z której będziecie tworzyć swoje małe dzieła :)


 Widzicie to skupienie i uśmiech?
Przecież to najlepsza część Naszej pracy i jak przyjemna :)


Ze wszystkich stron nałożone?
Za pomocą pędzla możecie "pociapać" masę na bombce.
W tej magicznej bombce
najważniejsze są nierówności i wybrzuszenia :)
Każda powierzchnia nią pokryta będzie wyjątkowa 
i będzie miała swój urok :)
Masę najlepiej położyć na bombki wieczorem.
Noce teraz są chłodne, jednak w domkach już pewnie grzejecie,
co niewątpliwie pomoże w szybkim wyschnięciu :)

 A teraz podpowiedzi.
Farby używam białej,  gdyż w okresie świątecznym służy mi jako śnieg :)
Nie bójcie się jednak użyć innych kolorów
oraz zastosujcie masę do innych swoich dzieł :)
Jestem bardzo ciekawa co cudownego stworzycie. 
Śmiało w komentarzach pod postem zamieszczajcie linki do 
cudeniek, które wyjdą spod Waszych rączek.

Możecie dodać brokaty, małe elementy wmieszane w masę,
co tylko Wam przyjdzie do głowy :)

A co z bombkami zamykanymi plastikowymi?
Śmiało możecie masy użyć na zewnątrz bombki, jednak
do środka nie jest to najlepszy materiał.
Chyba żebyście nakładali warstwami masę i suszyli każdy
jej poziom.
Trwać to będzie jednak bardzo długo.
Pamiętajcie, że gdy bombkę zamknięcie 
w jej środku tworzy się mały
mikroklimat, który może spowodować, że zacznie parować ;/
a to już nie służyć będzie dekoracji.
Kochani do pracy :)
Wykonanie bombki jak sami widzicie nie jest trudne :)
Liczę na Waszą kreatywność :)

Ściskam mocno :*

45 komentarzy:

  1. Próbowałam też z cukrem, ale ta kasza manna też świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cukrem? szczerze nie pomyślałam o nim i jak się sprawowało?

      Usuń
  2. rewelacja musze spróbować <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Extra, ja na pewno wykorzystam,bo ta pasta strukturalna to dla mnie troche za droga ,kupiłam małe op ale teraz bedę korzystac z Twojego pomysłu zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądają Twoje bombki Iwonko, a kursik rewelacja ....na pewno spróbuję tej techniki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana super :) ja ostatnio wyczytałam że z solą kamienną robią takie cuda i chciałam sprobowac Dzieki za kursik:) Teraz czekam na kursik na choinke:))))) Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne bombki i super pomysł. Dziękuje ze przydatne wskazówki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe bombki !!!!!!
    I śnieg cudowny stworzyłaś !!!!
    Dziękuję bardzo za ten wspaniały kursik.
    Jest bardzo czytelny, dokładnie opisany.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł a efekt piękny.

    OdpowiedzUsuń
  9. genialne bombki, od wielu lat marzy mi się choinka ubrana tylko i wyłącznie w rękodzieło, niestety ciągle jakoś czasu mi brakuje na wykonanie tylu ozdób

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuje za pomysł na masę . Wyszła genialnie. Ja dodałam od siebie nieco srebrnego brokatu (delikatnie obsypałam na mokrą masę). Teraz cudnie się mieni w świetle.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne bombki, dzięki za kursik u mnie powoli już coś powstaje:)

    OdpowiedzUsuń
  12. super -jutro się zabiorę

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki Kochana! Robiłam podobne, ale z z kulki papierowej i bandaża gipsowego - wychodziły dużo droższe. W najbliższym wolnym czasie masę śniegową zrobię z Twojego przepisu. Jeśli pozwolisz podzielę się tym przepisem na moim blogu, oczywiście umieszczając link do źródła. Pozdrawiam ŚWIĄTECZNIE eMMa kreatywna

    OdpowiedzUsuń
  14. Super!!! Dziękuję za ten kurs:) Jest rewelacyjny:) W poniedziałek biorę się do pracy:) Jak tylko skończe pochwalę się i oczywiście umieszczę link do tego kursu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny pomysł na masę śniegową. Miałam właśnie kupować gotową ale spróbuję Twojego sposobu. Bombki wyszły Wam cudowne. Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. witam serdecznie -nie wiem jak tu trafiłam ale bardzo ciekawie opisujesz tą masę śniegową - bardzo ładne wykonanie twoich prac .pozdrawiam
    jeżeli bede coś robiła to skorzystam z przepisu na śnieg ....dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję Wam ogromnie :) Cieszę się, że moje małe inspiracje mają aż tak duże powodzenie :)
    Gorąco zachęcam do własnych prób i wszelkiego wykorzystania pomysłów :)
    Uściski przesyłam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  18. Pomysl świetny, mam male pytanko czy ta masa w zamkniętym pojemniku moze troche postać czy koniecznie trzeba wszystko od razu zużyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak: najlepiej ją zużyć od razu. Na następny dzień zrobi się ciut gumowata, jednak po dodaniu kleju i farby zmieni konsystencję i można ją wykorzystać ponownie.
      Osobiście polecam zrobienie i zużycie od razu :)

      Usuń
  19. A mnie ostatnio był potrzebny śnieg na mój domek i nie wiedziałam,że można go zrobić w taki sposób;)Dzięki blogowej koleżance,która ustroiła sobie bombkę tym sposobem,trafiłam na Twój przepis;)
    Dziękuję,pomysł wykorzystam na bank;))

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za kurs, pomysł wykorzystałam na swoich bombkach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja mam takie nietypowe pytanko- na ile bombek starcza takiej masy? Bądź choinek?
    Masa wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od tego jak grubo masa będzie nakładana - ja nie nakładam grubo. Starczyła mi porcja na dwie choinki i bombki - dwie 10 i jak dobrze pamiętam trzy 8 :) Choinki miały około 20cm wysokości :)

      Usuń
  22. Świetny pomysł muszę go wypróbować i juz myślę jak zrobić nieco grubszą - dziękuję za pomysł

    OdpowiedzUsuń
  23. ja wczoraj robiłam z mąką, też efekt super :)
    wykorzystałam również cukier zamiast brokatu/kryształków :) na białym tle super się błyszczy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny pomysł i przepis!! Wykorzystałam w pracy z niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym w Warsztatach Terapii Zajęciowej. Uczestnicy byli zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam serdecznie.
    Od dawna obserwuję Twojego bloga i jestem pod wrażeniem.
    Mam pytanie, czy można użyć masy śniegowej jako tynk na budynku wykonanego na makiecie? Jakiej farby należy użyć, czy może to być farba akrylowa do ścian ? Proszę o szybką odpowiedź, będę wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można śmiało- farba akrylowa jak najbardziej zda rezultat :)

      Usuń
  26. Świetny kursik zwłaszcza przepis na masę śniegową. W zeszłym tygodniu kupiłam serwetki z identycznym wzorkiem. Myslę ze w weekend spróbuje zrobic takie bombki z córami i tez zobacze na ich twarzyczkach to charakterystyczne skupienie a później usmiech i zadowolenie z wykonanej pracy.

    PS. Śliczna masz córcię

    OdpowiedzUsuń
  27. Ha, zrobiłam bąbeczki i są piękne. Wprawdzie masy śniegowej zrobiłam tyle, że może wyręczę zimę i pomaluję drzewa i krzaki na zewnątrz ;) Ale już mam w głowie robienie choinki ....... Twój blog obudził moją duszę artystyczną :) dzięki. Ada

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajny artykuł. Dla mnie takie rozwiązania zawsze są najlepsze. Super wszystko pokazane. Może też komuś się przydać takie coś http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-bombke-z-kaszy/

    Jeszcze raz dzięki za super wpis i czekam na następne tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy ta masa może sie popsuć ?

    OdpowiedzUsuń
  30. Masa nałożona na bombkę nie popsuje się, jednak w pojemniku przechowywania niestety nie będzie trwała i może spleśnieć. Najlepiej zużyć ją od razu, ewentualnie w ciągu kilki kolejnych godzin. Dnia następnego zrobi się gumowata - można ją jednak rozcieńczyć poprzez dodanie farby i kleju :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dokładnie z takich samych proporcji robiłam kiedyś swoją masę śniegową, używałam jej nawet jako śnieg na kartkach świątecznych. wygląda super, gorzej z zapachem, jak jakaś część pasty pozostanie dłużej w zakręconym słoiczku ...

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzięki za przepis. Mam kule i brak pomysłu, Twój jest super, spróbuję go wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy klej musi być wikol czy może być uniwersalny klej polimerowy lub np płynny klej do papieru (przezroczysty w tubce)? Wikolu niestety nie znalazłam w sklepie. Płynnego kleju do papieru używałam do przyklejania serwetek na jajka styropianowe i było ok. Kolejna kwestia to czy lakier może byc taki zwykly bezbarwny do paznokci? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. ja też zrobiłam tą pastę - dziękuję za przepis - link do mojego posta: http://akrimdolls.blogspot.com/2015/12/z-braku-zimy.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy lakier do decoupage można czymś zastąpić? Chcę zrobić 1-2 bombki. Nie chcę specjalnie kupować tego lakieru ;) Jakieś zamienniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam gorąco :)
      Zamiast lakieru proszę użyj kleju do decoupage lub jeżeli stosujesz zamiennie vicol :) pokryje proszę że trzy razy i powinno wystarczy :)

      Usuń
    2. Wikol mam. Super! Bardzo dziękuję!!!

      Usuń