czwartek, 7 listopada 2013

Jak samodzielnie zrobić bezową choinkę?


Jesteście Kochani i dziękuję Wam za to bardzo mocno :)
Nawet nie wiecie, ile znaczą dla mnie Wasze komentarze i opinie 
i jak szeroki uśmiech wywołują.
Wraca radość z tworzenia, chęci oraz masa pomysłów, które chcę realizować :)
Dziękuję :*
A dziś przepis na bezową choinkę :)

Co należy przygotować:
- stożek styropianowy 
(o jego wielkości zadecydujcie sami),
- masa śniegowa
podpowiadam linkiem, gdzie ją znajdziecie:
- patyczek, listewka, czyli nóżka naszej choinki,
- gazeta,
- słoiczek, pojemnik po jogurcie, szklane naczynie po świeczce
jako doniczka drzewka
(ja kupuję świeczki w biedronce w szklanym naczyniu,
zostawiam je i wykorzystuję do różnych prac),
- farba biała,
- sizal,
- pompony akrylowe,
- niewielki kawałek drutu,
- klej na ciepło,
- oczywisćie całą masę chęci :)

Zacznijmy najlepiej wieczorem.
Na wybrany przez Was stożek nakładamy masę śniegową.
Najlepiej postawcie go sobie na słoiczku, aby nie ubrudzić stołu :)
Zostawiany na noc do wyschnięcia :) 
Słoiczek po świeczce, który służyć będzie, jako doniczka
maluję wewnątrz białą farbą. Najszybciej jest wlac niewielka ilość tej farby do słoiczka, rozprowadzić a jej nadmiar wlac spowrotem
do pojemnika.
Zostawiamy na noc do wyschnięcia :)




Następnego dnia zabieramy się za przygotowanie reszty naszej pracy :)
Wybrany patyk czy listewkę docinamy do odpowiadającej
wysokości. 
Pamiętajcie, aby stożek był konstrukcją stabilną musiecie
mocno wkręcić ten patyk w jego środek i najlepiej,
gdy koniec dotyka dna szklanego pojemniczka.
Nie bójcie się użyć tu kleju na cipeło.
Na zdjęciu poniżej pokazałam, jak dużo go dałam.
Nie martwcie się, ze styropian ciut się stopi.
Na sam koniec pracy przykryjecie to masą śniegową i widać tego nie będzie :)


W sam czubeczek stożka wbijamy mocno drut
o długości, jaka tylko sobie wymyślicie :)
Wygnijcie go tuż przed samym wciśnięciem w łuk - bedzie łatwiej :)
Oczywiście, aby stabilnie się nam trzymał nie bójcie się dać kleju na ciepło.
Chwilke odczekajcie i zapraszam do koljnego kroku :)


Zabieramy się za sizal. Wyciągajcie go po malutku z worka.
trzeba go rozciągnąć i zanim przymocujecie za pomoca kropelki kleju na ciepło do
stożna leciutko go skręćcie :)
Zdjęcia ponizej powinny pokazać wszystko :)





Zrobione? 
Aż tak ciężko pewnie nie było, jednak 
pamiętajcie, gdy tylko sizal sprawia Wam problemy, 
rozplątuje się lub plącze
za pomoca kleju na ciepło doprowadzicie go do porządku :)

Kolejnym krokiem jest przymocowanie nóżki w słoiczku.
Na samo dno dałam sporą ilośc kleju na ciepło i szybciutko przyłożyłam do niego patyczek.
Gdy tylko zastygnie otoczcie do zwiniętymi kawałkami gazety,
tak aby stabilnie stał :)
Na kawałek gazety nalejcie kleju, potem gazeta i klej.
Niech to będzie stabilna konstrukcja :D
I tak do samego końca słoiczka.


Aby było Wam łatwiej już teraz możecie ozdobić swoje
małe dzieło dodatkami.
W tym momencie ja przykleiłam bąbekli, czyli pompony akrylowe.



Kolejny krok to zamaskowanie wszystkiego tego, czego niepowinno być widać :)
 Połóżcie stożek na bok i cały jego spód wysmarujcie w masie
śniegowej.
Postawcie go w pionie i nałóżcie śnieg na nóżkę
oraz gazety w słoiczku :)





 Masa musi dokłądnie wyschnąć :)
Jak tylko będzie twarda śmiało kombinujecie dalej :)


Jeżeli tylko macie ochotę możecie według swoich 
gustów i upodobań ozdobić drzewka.
Kolor drzewka zależy tylko i wyłącznie od Was :)
Kolory dodatków również.
Nie musicie dawać pomponików - to tylko moja propozycja :)
Możecie dodać brokaty, cekiny, co tylko przyjdzie do głowy :D


Powodzenia :*

10 komentarzy:

  1. SUPER!!!!!!!!!!!!!! Jak mi tylko czas pozwoli to zrobię taka choinkę

    OdpowiedzUsuń
  2. cudeńko...jutro lecę po stożki :)) dziękuję za kursik ,jest mega czytelny!!!pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, super wykonanie, dziękuję za kursik, chyba spróbuję :D
    Pozdrowionka xx

    OdpowiedzUsuń
  4. REWELACJA PRZEPIĘKNE WŁAŚNIE ZAKUPIŁAM STOŻEK W TYM ROKU CHOINKI PANI POMYSŁU.DZIĘKUJE ZA KURS I ZA PROWADZENIE SWOJEGO BLOGA.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo !!!!!!!!!!!!
    Dziękuję Ci bardzo za ten kursik !!!!!
    Muszę pogadać z żoną i zachęcić ją do zrobienia choineczki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Choinki są fenomenalne. Opis masy śniegowej to niesamowity pomysł. Teraz są gotowe wszelkie masy i dlatego zapominamy, że bardzo łatwo zrobić farby tzw. strukturalne.
    Masz świetne tutoriale.
    Dziwię się, że dopiero teraz do Ciebie trafiłam.
    Będę zaglądać.
    Pozdrawiam a choinki na pewno sobie zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś zrobiłam moją pierwszą choinkę według wskazówek autorki. Wyszła super, dziękuję za pomysł. Świetny!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cuda Pani wyprawia:) bardzo praktyczne rady...skorzystam na pewno w pracy z moimi podopiecznymi:) Powodzenia w tworzeniu

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem fajnie to wygląda :) Jestem mega zaskoczona, że można coś takiego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń