czwartek, 8 sierpnia 2013

Jak zrobić Anioła z papieru?


Z tego względu, że pogoda na urlopie mnie nie rozpieszcza
 i mimo, iż córcia nie odstępuje na krok
zrobiłam szybki tutorial:

Jak samodzielnie wykonać Anioła z papieru?  :)

Mam nadzieję, że krok po kroczku wraz ze zdjęciami i krótkim opisem
z miłą chęcią zabierzecie się do pracy :)
Przyjemność z wykonania "małego dzieła" jest niesamowita.
Będzie potrzebny szeroki uśmiech, troszkę czasu oraz cierpliwości :)
Wierzę, że wszystkiego po troszku Wam starczy :)
Praca będzie brudna, jednak jak bardzo przyjemna  :)

Na sam początek przygotujcie:
- dowolną butelkę,
- vicol,
- papier toaletowy,
- folię aluminiową,
- kawałek druta, kombinerki
oraz dwie rurki papierowe :)


Butelkę myjemy dokładnie 
(nie ma potrzeby zrywania naklejek)
oraz pozostawiamy do całkowitego wysuszenia.
Nie może być zaparowana ani wilgotna w środku :)
 
Zaczynamy od modelowania głowy
z folii aluminiowej i umieszczeniu jej na samej górze butelki :)
Nie bójcie się owinąć folią jeszcze większą ilość szyjki butelki.
Musicie mieć pewność, że głowa Wam nie odpadnie :D


Następnie skrzydła :D
W rurkę papierową wkładamy drut i w dowolny kształt 
wyginamy ją - nadając jej kształt jednego skrzydła :)


Skrzydeł musi być jedna para, dlatego czynność powtarzamy z kolejną
rurką papierową w identyczny sposób :)
Używając kolejnej części druta mocujemy dwa skrzydła 
do ciała naszego Anioła :)


Widzicie niewielką czerwoną strzałeczkę?
W ten sposób chciałam pokazać, że mocując skrzydła śmiało drutem możemy
"opleść" część butelki.
Dlatego aby skrzydła Nam nie opadły oraz dlatego aby stabilnie się trzymały ciała :)
 W ten właśnie sposób zakończyliśmy część związaną z modelowaniem podstawy Anioła.
Przechodzimy do pracy brudnej, jednak bardzo przyjemnej :)

Do miski wlewam vicol oraz wody.
Tyle, aby nie był gęsty - raczej wodnisty :) 


Tak rzadki klej pozwoli nam na idealne namoczenie pierwszych warstw papieru i przyklejenie ich do butelki.

Zanim jednak zacznę w pierwszej kolejności owijam 
skrzydła suchym papierem
na "okrętkę".
Dzięki temu nie muszę szukać sposobu na stelaż skrzydeł :)
Po zawinięciu skrzydeł całą postać śmiało obklejam
papierem nasączonym klejem :)



Chcąc nadać Naszemu Aniołowi sylewtki
należy po prostu dodawać kolejną warstwę papieru z klejem :)
Na skrzydła delikatnie nakładamy kolejne
warstwy uważając, aby papier się nie podarł :)

W tym momencie pozostawiamy naszą damę do wyschnięcia.
Kolejny etap będzie polegał na tych samych czynnościach,
jednak sami musicie "ubrać" Wasze dzieło :)
Pozostawiam Wam tu pole do popisu :)
i jeżeli tylko będziecie mieli chęć na meila przysyłajcie prace :)
Z wielką ochota umieszczę je na blogu :)

Kilka podpowiedzi z mojej strony:

- chcąc uzyskać talię osy oraz bioderka użyjcie butelki po martini
(oczywiście w żadnym wypadku nie zachęcam do
spożywania procentów :P )


Postać Anioła, dzięki tej butelce będzie wyglądała rewelacyjnie :)

- pozwólcie postać mu kilka dni, aby każdy element miał okazję
porządnie wyschnąć - zanim naniesiecie
na niego farbę :)

- ja zakochałam się w jednolitych odcieniach i przecieranym kontraście,
dlatego mój pierwszy Anioł był czarny i muśnięty został
srebrną farbą :)

- nie bójcie się korzystać z przeróżnych faktur :)

- dodajcie koronkę, koraliki - pamiętacie szkatułkę?
koronka wspaniale wyglądała po pomalowaniu :)


- użyłam papieru regina, który ma stokrotki wytłaczane,
dzięki czemu jak się przyjrzycie moje Anielisko ma delikatny
motyw kobiecy :)

- do pokrycia Anioła używam lakieru w sprayu o dowolnie
wybranym kolorze - u mnie był to czarny :)

- tą metodą możecie wykonać dowolną postać czy rzecz :) 

- zabierając się do pracy pod butelkę podłóżcie  kawałek reklamówki,
a na niej pergamin :P za pierwszym razem mój Anioł
podczas schnięcia przykleił się do parapetu :P
hahaha :P upsss

Pozostawiam Wam własnej wyobraźni :)
Niech Was nie ogranicza :)


34 komentarze:

  1. Wspaniały kurs :) Dzięki za podzielenie się swoją wiedzą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zachwycona pomysłem jak i wykonaniem! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Baardzo dziękuję za tutorial! Byłam (i nadal jestem) zachwycona tą czarną anielicą i dzięki Tobie będę mogła spróbować coś takiego zrobić. Myślę, że po urlopie się za to wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super kurs na super ozdobę - dzięki wielkie - myślę, że kiedyś skorzystam, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny anioł! A kursik bardzo czytelny :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kurs:) Anioł wspaniały:) Aż naszła mnie chęć aby samej spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Efekt końcowy fantastyczny!!!!! Bardzo bym chciała kiedyś zrobić takiego anioła!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały efekt! Świetny kursik, chętnie skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny ten Anioł - pięknie naprawdę jestem pod wielkim wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kursik, chętnie skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. REWELACYJNY !!!! wygląda jakbyś używała masy poverpol :):) ...super i bardzo efektownie wykonany anioł :)super super :):) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kurs;-) dziękuję być może skorzystam:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam,może mój nie jest tak piękny jak ten, ale jak na pierwszego anioła całkiem nieźle wyszedł.Pani była zachwycona, bo robiłam go na konkurs do szkoły.Z tym,że mój był pomalowany srebrną farbą i posypany srebrnym brokatem.Chyba zrobię jeszcze jednego....

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapomniałam dodać, już nie raz korzystałam z Pani ślicznych prac i muszę przyznać zazdroszczę talentu.Prace przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Anioły takie ładne, że niejedna osoba je pięknie kopiuje i robi na nie kursy ;)

    http://annakrucko.blogspot.co.uk/search/label/anio%C5%82y

    OdpowiedzUsuń
  16. Widziałam już masę bardzo podobnych aniołów,,ale nie wiedziałam ,że tutaj juz od sierpnia siedzi sobie takie cudo;)
    Podoba mi się jego prostota ,bez udziwnień i zbędnych dodatków;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Och! Pani Iwonko, weszłam i doznŁam szoku jak zobaczyłam Pani prace :-) ale jeszcze większego szoku doznałam jak zobaczyłam, że Pani też jest Policzanką :-) Dziewczyny z Polic to zdolniachy:-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i witam gorąco :)
      hahaha, ależ oczywiście, że Policzanki to zdolniachy - i niech nikt nawet nie próbuje zaprzeczyć :)

      Usuń
    2. super pomysl wlasnie skonczylam mojego aniola ,dzieki

      Usuń
  19. Witam
    Prześliczny anioł Pani wyszedł...Mnie tylko nurtują te papierowe rurki..nigdzie się z nimi nie spotkałam. Może jakaś podpowiedź gdzie je zdobyć..
    Serdecznie pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://poradydodomu.blox.pl/2013/02/Rurki-z-gazet-papierowa-wiklina.html
      Tu jest pokazane jak zrobić papierowe rurki. Pozdrawiam

      Usuń
  20. Wspaniały kurs szkoda że dopiero teraz tu trafiłam , Pozdrawiam i dziękuję za kursik jak doczekam to na Boże Narodzenie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anioły warto mieć i robić o każdej porze roku - nie tylko na Boże Narodzenia :)
      Zachęcam gorąco :)

      Usuń
  21. Witam Cudowne Anioły. Mam pytanko czy anioły ściąga się z tej butelki czy się tak zostawia z butelką??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam gorąco :)
      Butelkę zostawiam, gdyż mam pewność, że Anioł będzie stał dluuugo stabilnie i nawet gdy będzie miał spotkanie "trzeciego stopnia" z dzieckiem - przetrwa :)

      Usuń
  22. Rewelacją oglądam pracę pani jestem zachwycona ma pani talent pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem na etapie robienia aniołów i przez przypadek wyszłam na pani stronę jak zrobię wyśle zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostateczny wygląd okazał się zaskoczeniem-oczywiście pozytywnym!:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam,już rok temu zakochałam się w Pani dziele i udało mi się stworzyć coś podobnego,dziękuję za instrukcję .Teraz muszę zrobić kilka sztuk ,bo wszyscy byli zachwyceni.Mój anioł przyćmił inne ozdoby świąteczne.Pozdrawiam Grażyna z Podkarpacia.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja chciałam zapytać jak uzyskać taki efekt przecieranego koloru czarno-srebrnego czy złotego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za pomocą gąbeczki i farby o dowolnym kolorze przecierając w rożnych miejscach otrzyma się taki oto efekt. Ważne jest, aby zachować kontrast miedzy podłożem - tu czarna farba - a przecieraną tu srebrna :)
      Powodzenia

      Usuń
  27. Gosia.Wszystkie Pani prace są piękne!Też zrobiłam anioła i jestem bardzo dumna że udało mi się. Jak zdobędę się na odwagę to go może pokaże. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń