Przy lampce czerwonego wina usiądź ze mną i pozwól, że Cię zabiorę do swojego świata.

Jeżeli tylko zechcesz wybierzemy się w podróż - zobaczysz cząstkę mnie, tę którą stworzyłam.

Jeżeli tylko zechcesz - szepnij do mego uszka kilka słów o tym co zobaczyłeś :)

Jeżeli tylko zechcesz powiedz mi - czy znalazła się na świecie choć jedna osoba,która w Mojej pracowni znalazła ciut siebie?

Będę wtedy najszczęśliwszą osobą na świecie.


Jeżeli tylko zechcesz ...

niedziela, 1 stycznia 2012

Kusudama - tutorial czyli krok po kroczku :)

Prosiliście mnie w meilach, abym przedstawiła 



(prezentowaną już w jednym z poprzednich postów)
w formie tutorialu,
czyli krok po kroku :)

Bombka składa się  z kwiatuszków składanych metodą origami.
Wspaniała zabawa oraz dobre ćwiczenie na dokładność i cierpliwość. 
Kwiatuszki możecie wykorzystać w wielkoraki sposób,
mogą być ozdobą samą w sobie,
jak i w formie bombki Kusudama :)
Wykorzystajcie je do wszelkich dekoracji :)

Rzeczy, które na pewno Wam się przydadzą:

- pojedyncze karteczki, koloru jakiego tylko zapragniecie, ważne aby były kwadratowe
kupicie w każdym papierniczym - pakowane w kostkach  :)
- klej (zawsze polecam magic)
- chęci oraz dobry humor :)


Kolorowe karteczki z reguły mają wielkość 8,5/8,5/8,5/8,5 cm.

Cała bombka składa się z 12 kwiatuszków,
w takim wypadku jeśli chcemy wykonać Kusudamę
potrzebujemy 60 karteczek.

Krok po kroczku pokażę Wam jak zrobić jedn płatek :)
Karteczkę składamy na pół.


Następnie prawy i lewy róg otrzymanego trójkąta składamy
do jego wierzchołka.



Otrzymaliśmy kwadrat.
Teraz te same rogi odegnijcie w taki sposób, aby były one przedłużeniem
dolnych boków kwadratu :)



Kolejnym krokiem jest "otworzenie" zakładek, które właśnie zrobiliście.



Wystającą część zagnicie do środka. 
W ten sposób otrzymacie po jednym trójkącie na stronie.



Kolejny krok to złożenie a pół trójkąta dużego,
tak aby malutki był schowany w środku :)



 Powstały w ten sposób dwa trójkąty, które należy ze sobą skleić.



Właśnie wykonaliście jeden płatek. 
Ilość płatków zależy od Was. Przy bombce Kusudama 
składającej się z 60 karteczek kwiatuszki mają po
5 płatków.
Musicie wykonać jeszcze 4 i otrzymacie po sklejeniu od wewnętrznej strony kwiatek. 



To białe w środku to jeszcze nie wyschnięty klej. 
Magic po wyschnięciu jest przeźroczysty, dzięki czemu
nie widać śladów klejenia.
W środeczek kwiatka możecie wkleić koralik.



Jeżeli tylko macie ochotę zmierzyć się z origami,
podejrzeć kilka innych wersji kusudamy zapraszam na strony:



blogi pełne pomysłów i inspiracji :)

38 komentarzy:

  1. Przesadzasz z tymi zdrobnieniami, kwiatuszek, środeczek, bleeeeeee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokaż coś swojego, a potem krytykuj, te prace są tak czasochłonne, misterne

      Usuń
    2. Chodzi o sposób wypowiedzi. Czytanie ze zrozumieniem u Ciebie szwankuje.

      Usuń
    3. jestes wyjatkowo niemila osoba,,atakujesz bez sensu

      Usuń
  2. Każdy ma prawo do swojego zdania i gustu :) Mnie się podoba, niekoniecznie wszystkim dookoła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tutorial świetny ,jasno i pięknie pokazane :):) i na przekór Anonimowego Pozdrowionka cieplutkie :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł wspaniały, dziękuję za takie informacje, można tworzyć piękne rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja dziękuję za odwiedziny :) Niech tutorial służy za każdym razem, jak będziesz go potrzebowała :)
    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.facebook.com/sweetflowersmartusia?ref=hl zaobacz moje tez dziela
    :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam kusudamę dzięki tej stronie:) Wielkie dzięki!:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pod wrażeniem Pani zdolności. Pięknie wykończenie kwiatków. Od czasu, kiedy sama próbuję stworzyć takie papierowe cuda, bardziej doceniam trud włożony w wykonanie takiej pracy.
    Pozdrawiam i życzę mnóstwa inspiracji!
    Aleksandra L.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie dziękuję :)
      Ciesze się, że do grona osób, które cenią rękodzieło dołączyła kolejna osoba :)
      Wszystkie prace ręcznie wykonywane są tworzone z serduchem i zapałem. Wszystkie są wyjątkowe i oczywiście pełne wysiłku, pracy i czasu :)
      Życzę powodzenia w tworzeniu :)
      Pozdrawiam i dziękuję
      Iwona

      Usuń
  9. Wspaniała strona, dziękuję i dodaję do ulubionych. Uwielbiam takie prace domowe :).Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak otworzyć te zkładki? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a przepraszam już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. naprawdę fajna strona :);D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. zapraszam do mnie http://origami-magia-z-papieru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziekuję Pani serdecznie za pomoc. Tak dokładnie to Pani opisała, że mam nadzieje ze uda mi sie zrobić tą kulę z moimi dzieciaczkami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. dziś będę probowała, a jak Pani mocuje do tego wsiążeczkę? przyklaje do kwiatuszka? i nie widać jej?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wstążeczkę przyklejam na klej na ciepło :) trzyma się wtedy idealnie :) i staram się to zrobić podczas sklejania kwiatków w sam środeczek :)

      Usuń
  16. Genialne. Bardzo dziękuję. Kompletnie nie wiedziałam jak to zrobić, a dzięki temu poradnikowi dostałam piątke: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo :* wspaniałe uczucie i gratulacje i dziękuję bardzo :)

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładne kwiaty :) ja akurat przerzuciłam się na kolorowy papier do pakowania prezentów. Wycinam kwadraty 6x6 cm. Robienie Kusudamy wciąga strasznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę piękne są te bombki! Mam nadzieję, że mi tez jakoś wyjdą.

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne :) dzięki, że podzieliła się pani wiedzą!

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie :) Również dziękuje, bo dzięki Pani dostałam szóstkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. śliczne :) mi wyszło ładnie zrobiłam białe kwiatki i czerwone koraliki w środku

    OdpowiedzUsuń
  23. dziękuje że mi to pokazałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie je oglądam, niektóre to dzieła sztuki. Szkoda, że na tak wiele fajnych rzeczy brakuje czasu...http://tu-ila.blogspot.com/2014/01/krasnale.html

    OdpowiedzUsuń
  25. To dzięki pani zrobiłam kusudamę. Na innych stronach nie było tak dokładnie wyjaśnione. Właśnie dzisiaj robię kusudamę i pięknie wychodzi.
    Dziękuję jeszcze raz.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ratuje pani mi życie jutro muszę oddać kulę na technikę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję:) wyszło pięknie już za pierwszym "podejściem":))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne, dziękuję za dokładne pokazanie jak wykonać. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajnie opisane :) Tez robię takie kule i chyba tylko takie :(

    OdpowiedzUsuń